Naše školka vzbuzuje okouzlení. Atmosféra je nepopsatelně krásná a kouzlo dokonalosti podtrhuje každý kousek materiálu, který zahlédnete. Montessori školka děti mimořádně podporuje v sebedůvěře a provází je k vlastnímu učení i objevování světa. Děti úmyslně vedeme ke svobodnému výběru z velkého množství aktivit, které jsou jim k dispozici v rozmanitém, pečlivě připraveném prostředí. Samotná činnost děti vybízí ke koncentraci, což ve skupině vytváří překvapující harmonii. Díky každodenní zkušenosti tak děti posilují a prohlubují svoje dovednosti, spolupráci s ostatními i vlastní zodpovědnost.
V malé skupině dětí podporujeme přirozenou zvídavost, rozvoj vlastního potenciálu, samostatnost, sebejistotu i respekt k sobě a druhým. Součástí programu je 3 hodinový pracovní blok v heterogenní skupině smíšeného věku a propojení vzdělávání dítěte s praktickým životem, v celistvosti jeho osobnosti. Velký důraz klademe na důvěru v prostředí, respektující a individuální přístup ke každému dítěti, porozumění vývojovým stádiím dítěte, jeho potřebám i zájmům. Prostředí školky je česko – anglické s rodilými mluvčími.
DŮLEŽITÉ INFORMACE
Koncept vzdělávání
Prohlubujeme aktivity praktického života a činnosti v oblasti hudby a umění, doplňujeme je o smyslovou výchovu, matematiku a jazyk. Dále pracujeme na sociální interakci a přidáváme zdvořilostní lekce. Dbáme na rozvoj jemné a hrubé motoriky a pobyt dětí venku.
Vybavení tříd a nabídky aktivit jsme postavili na základě standardů AMI, protože jsme přesvědčení, že autentičnost je pro rozvoj dětí dokonalá tak, jak jí Maria Montessori nastavila. Děti stojí ve středu všech našich snah a aktivit. Pomáháme jim k rozvíjení své svobodné osobnosti prostřednictvím vlastní činnosti a samostatnosti. Dětem nabízíme podnětné a motivující prostředí k naplnění přirozených vývojových potřeb a bezpečné a zdravé prostředí pro jejich plnohodnotný vývoj.
Děti mají možnost svobodné volby činností i pohybu v prostředí přizpůsobeném jejich velikosti a síle. Učitelé jsou průvodci, které děti cíleně podporují, aby věci zvládly dělat samy. Tím se zvyšuje jejich sebevědomí, sebedůvěra a důvěra v okolí a děti se tak postupně stávají funkčně nezávislými. Rozšíření jazykového vzdělávání poskytuje dětem možnost uplatnit získané kompetence už v raném věku a připravuje děti na svět, ve kterém se komunikuje anglicky.
.
Role průvodce:
připravuje inspirativní prostředí pro přirozený rozvoj dětské osobnosti dle vývojových období
je vstřícný, otevřený, trpělivý a dětem důvěřuje
ke každému dítěti přistupuje individuálně a s respektujícím přístupem
vytváří bezpečí a řád, o který se může dítě opřít
má kvalitní vzdělání a zkušenosti pro rané dětství
.
Připravené prostředí pomáhá:
k rozvoji jemné motoriky
k rozvoji hrubé motoriky
ke koordinaci a poznání vlastního těla
k rozvoji v oblastech praktického života, smyslové výchovy, matematiky, jazyka, hudby a umění
k rozvoji péče o sebe i prostředí
k navazování vztahů se svými vrstevníky a dospělými
k prohlubování sociálních interakcí a pomáhá při zdvořilostních lekcích
k obdivu světa, jenž nás obklopuje
.
Děti získávají:
rozvoj vlastního potenciálu, funkční nezávislost a svobodné rozhodování
možnost pracovat všemi smysly, svým vlastním způsobem a tempem
porozumění věcí od jednoduchého ke složitému, od konkrétního k abstraktnímu
rozvoj jazyka, hudby a uměnízdravý obraz o sobě samém a důvěru v sebe sama
smysluplný kontakt se svými vrstevníky i dospělými
respekt k okolnímu světu, zdvořilost, laskavost, slušnost a sociální chování
.
Uspořádání dne:
Denní režim je orientační, přizpůsobujeme jej potřebám dětí a reagujeme na aktuální situace i změny počasí.
08:00 – 08:30 individuální příchod dětí, volná práce dětí
08:30 – 11:30 dopolední pracovní blok, společné sdílení, sociální interakce, práce dětí s Montessori materiálem a pomůckami, konverzace, příprava svačinky vč. prostírání, úklidu a hygieny
11:30 – 12:30 pobyt venku, nácvik motorických dovedností, pohybové aktivity, přírodovědné aktivity na zahradě
12:30 – 13:00 oběd vč. servírování, úklidu a hygieny
13:00 – 13:15 odchod dětí po obědě
13:15 – 14:00 odpočinek, čtení, poslech pohádky, spánek v případě potřeby dětí do 15:00 hodin
14:00 – 15:15 odpolední aktivity ve třídě – individuální práce dětí, odpolední svačina vč. přípravy, úklidu a hygieny
14:30 – 16:00 pobyt venku, nácvik motorických dovedností, přírodovědné aktivity na zahradě, odpolední program
16:00 – 17:00 odchod dětí
Cíle komunity
Naším cílem je, aby děti byly šťastné a s úsměvem se vracely. Aby se nebály zkoušet nové věci a každý den měly touhy zas a znovu objevovat svět. Aby se zamilovaly do hudby, umění, geografie, písmen i pomůcek matematiky. Naším přáním je, aby využily svou úžasnou vrozenou chuť po poznání světa, dávalo jim smysl najít a zaujmout svého místo v něm a naplno rozvíjely svou osobnost v sociálně i kulturně příznivém demokratickém prostředí.
Spolupráce s rodinou
Spolupráce s rodiči a rodinou je v pro nás i chod školky nesmírně důležitá. Propojení s přístupem v rodině je pro děti obrovským přínosem. Děti motivuje, když rodiče mají zájem o aktivity a zapojují se. Rodiče denně informujeme o průběhu dne a práci dětí v týdenní zprávě, společně se setkáváme na rodinných dnech a schůzkách. Poskytujeme přednášky pro rodiče zapsaných dětí i možnost navštívit námi pořádané kurzy za zvýhodněnou cenu. Dále pořádáme večerní individuální i kolektivní coffee meetingy pro společné sdílení otázek ohledně péče a práce s dětmi doma. Rozvíjením komunikace a spolupráce s rodiči chceme dosáhnout také toho, že školka bude fungovat jako komunita.
Rodiče jsou po domluvě vítání dle vlastních časových možností. Názorům, nápadům, přáním i kritice jsme nakloněni a za Vaše podněty budeme rádi.
TÝM ŠKOLKY
KDE NAJDETE NAŠE DS
Na Hřebenech I., 1a, Praha 4 – Podolí